Voorbereiding van de reis naar de Oostzee - Reisverslag uit Monnickendam, Nederland van ruudenjenkevaren - WaarBenJij.nu Voorbereiding van de reis naar de Oostzee - Reisverslag uit Monnickendam, Nederland van ruudenjenkevaren - WaarBenJij.nu

Voorbereiding van de reis naar de Oostzee

Door: Jenke Goudriaan

05 Juli 2015 | Nederland, Monnickendam

Dit jaar gaan we met een aantal kajuitjachten naar de Oostzee.
We starten op 21 juli in Lauwersoog. Omdat onze thuishaven Monnickendam is, moeten we ongeveer 16 juli al op reis. De tocht gaat via de Duitse wadden en het Kieler kanaal naar de Deense eilanden. Het noordelijkste punt is Aarhus. Ook dit jaar gaan we proberen als het internet en de tijd het toelaat om een aantal reisverslagen te plaatsen.

Door het slechte weer in het voorjaar en Elisa's promotie en huwelijk hebben we nog niet veel gevaren Het is ons wel gelukt om de boot reisklaar te maken en er is zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant weer aardig geklust: verven, kitten, vernissen, motor en poetsen. Hij ziet er nu dan ook weer zeer jeugdig uit voor een schip van bijna 40 jaar ( zie foto )

Volgende keer vertellen we wat over de route die we gaan volgen!

• 05 Juli 2015 - 11:15

Fransje:

Boot ziet er schitterend uit. Ik heb bewondering voor jullie ijver en inzet om weer zo een reis te maken.

• 05 Juli 2015 - 11:44

Aafke:

Wordt vast weer een prachtige reis net als vorig jaar. Kijk uit naar de reisverslagen!

• 05 Juli 2015 - 11:51

Gertjan:

Leuk, alvast een goede reis gewenst

• 05 Juli 2015 - 12:22

Cecile:

Wat een mooie boot

• 05 Juli 2015 - 14:57

Yvonne:

Wat heerlijk dat jullie weer op reis gaan. Boot ziet er goed uit. Leuk om jullie weer te volgen. Wordt vast weer een mooie tocht

• 09 Juli 2015 - 22:52

Dick:

veel plezier onderweg, 'n beetje spannend toch ook wel weer !
    Jullie schip ziet er in ieder geval weer super uit.
    Wij gaan als vanouds weer naar " la douce France " (zondag 12 juli vertrek)
    Tot een later tijdstip,
    groeten van de Haarlemse clan.