It Giet Oan - Reisverslag uit Monnickendam, Nederland van ruudenjenkevaren - WaarBenJij.nu It Giet Oan - Reisverslag uit Monnickendam, Nederland van ruudenjenkevaren - WaarBenJij.nu

It Giet Oan

Door: Jenke

15 Juli 2015 | Nederland, Monnickendam

Deze week, na nog wat stuiptrekkingen van Elisa's verhuizing, dan toch eindelijk begonnen met de verdere voorbereiding van onze zeilreis! Bij de laatste stap in het oude huis van Elisa had Ruud nog een naar akkefietje. Hij brak een hoek van zijn voortand af met een val bij een til-actie van een loodzware wasmachine. Sjouwen met een onbekend persoon is altijd gevaarlijk!! Hij moet dus ook nog hals over kop naar de tandarts die nog net op zijn laatste werkdag een plekje heeft. Hoera!! We rekenen erop dat het goed komt.
Toch nog even stressssss!!!!

Vandaag inpakken. Morgen het reddingsvlot ophalen en misschien via de tandarts in Amstelveen meteen door naar Monnickendam.
Dit jaar hebben we minstens 5 rustdagen en ook wat kortere vaardagen waardoor het ons een goed idee leek om de vouwfietsjes mee te nemen. Bovendien is Denemarken een platte pannenkoek.

Zoals belooft wat informatie over onze route. Vrijdag vertrekken we vanuit Monnickendam naar Enkhuizen. Omdat de Lorenzsluizen bij Kornwerderzand gestremd zijn gaan we zaterdag verder naar Lemmer en daarna in 2 dagen door Friesland naar Lauwersoog via de vastemastenroute. Daar komen we maandag 20 juli aan en de verzameldag is dinsdag 21 juli. Naar het zich laat aanzien gaan er dit jaar 13 boten mee en zijn wij samen met nog een andere 28-voeter de op 1 na kleinste boot. De kleinste is een Cornish Crabber van 23 voet. Er gaan best veel mensen mee, want sommige boten nemen ook nog 1 of 2 opstappers mee gedurende een week. Volgens vooruitgesnelde berichten van Marten (de schipper van de Jantje ) moeten we woensdag meteen weer steenvroeg vertrekken in verband met het tij. De eerste echte etappe gaat naar het Duitse Waddeneiland Norderney (50Nm) Maar daarover later

• 15 Juli 2015 - 15:10

Arjaan:

Nou spannend allemaal, hoor! Vervelend van die tand van Ruud! Maar als jullie op jullie bootje varen vergeten jullie alle stress! Alhoewel.... het is hard werken, en vroeg opstaan, begrijp ik! Succes!!
    In heb trouwens nog nooit van Norderney gehoord.....

• 15 Juli 2015 - 16:58

Dorine:

Oh, wat vervelend Ruud. Hopelijk komt het goed vóórdat jullie met de tocht beginnen.
    En wel weer erg leuk jullie reisverhalen. Goede vaart naar Lauwersoog.

• 15 Juli 2015 - 17:40

Ademine:

Succes met de tand en behouden vaart.
    We kijken uit naar de reisverhalen!

• 15 Juli 2015 - 19:39

Aafke:

Veel plezier deze reis en ik kijk uit naar de verhalen. Succes zowel bij de tandarts en op deze tocht.

• 15 Juli 2015 - 21:26

Peter:

Ik zal proberen jullie te volgen, het ziet er tenminste leuk uit.
    En ik hou het weer in de gaten, tussen hier en Denemarken.
    Veel plezier, en behouden vaard.

• 15 Juli 2015 - 21:49

Paul En Rita:

Bedankt voor de uitgebreide mail.We zullen het allemaal bewaren en lezen.
    We wensen jullie een hele goede mooie en gezellige reis toe.
    Wel behouden thuisvaart.
    Groetjes en liefs Paul en Rita

• 16 Juli 2015 - 09:43

Carola En Pierre:

Dat was even schrikken met Ruud, gelukkig kan de reis doorgaan en is het niet zo ernstig dat hij drie weken op astronauten voedsel moet leven.
    Ook Friesland is een mooi vaargebied maar we begrijpen dat de uitdaging ligt na het "Kielerkanaal".
    We wensen jullie een behouden vaart en volgen dit avontuur graag via "waar ben je nu".

Carola en Pierre

• 16 Juli 2015 - 15:58

Maarten:

Heel vervelend Ruud, maar mooi dat alles goed is gekomen. Heel veel plezier en behouden vaart! We volgen jullie belevenissen graag dus blijf posten!

• 20 Juli 2015 - 13:39

Marijke:

Ha Ruud en Jenke, goede vaart. Leuk om jullie ervaringen te lezen! Zo te zien heeft jullie blog al een flink aantal volgers en ik hoor daar ook bij. Veel plezier!