Op weg naar Lauwersoog - Reisverslag uit Lauwersoog, Nederland van ruudenjenkevaren - WaarBenJij.nu Op weg naar Lauwersoog - Reisverslag uit Lauwersoog, Nederland van ruudenjenkevaren - WaarBenJij.nu

Op weg naar Lauwersoog

Door: Jenke en Ruud

21 Juli 2015 | Nederland, Lauwersoog

Vanuit de Visserijhaven in Lauwersoog, dinsdag 21 juli:

Ruud is weer keurig gerepareerd en mooier dan ooit Haha ( zie foto )

Na afgelopen donderdag alles in de boot gestouwd te hebben en nog even gezellig gegeten te hebben in Monnickendam met Irthe en Merlijn, dan toch vrijdag echt varen richting Enkhuizen.

Werkelijk een enorme storm meteen windkracht 7. Dat ging allemaal goed, ware het niet dat er een lijkentouwtje loshing aan de fok wat bij een gijp totaal vastsloeg aan de voorstag. Kop in de wind en Ruud geheel tegen mijn zin weer onaangelijnd op het voordek bezig en uiteindelijk wel aangelijnd en met schaar naar het voordek om het los te knippen. Dat wil je niet met zo'n harde wind.

Verder verliep onze reis naar het noorden in 4 dagen via Staveren en de Fluessen ( heerlijk met uitgeboomde fok ) via Grou, Leeuwarden en Dokkum op de motor heerlijk met veel zon, schattige plaatsjes en weilanden om ons heen.

Trouwens zelden zulke mooie villa's gezien als ten noorden van Leeuwarden!! En bijna allemaal te koop!! Hoe zou dat komen??

Ter hoogte van Dokkum kwamen wij geheel onverwacht natuurlijk oude buurtgenoten uit Leiden tegen met hun mooie Catalina 36 Echt heel gek is dat We zijn toen samen opgevaren naar Lauwersoog waar zij in de binnen- en wij naar de buitenhaven gingen om ons bij de groep te voegen.

Wij werden met open armen ontvangen door de al gedeeltelijk aanwezige groep. Echt meteen heel gezellig. Vanmiddag (dinsdag ) het eerste palaver/borrel en eten.

Morgen de eerste echte vaardag en om 0700uur vertrekken Brrr wat vroeg weer !!!

Volgende keer meer over deze etappe

• 21 Juli 2015 - 21:45

Stephan:

Het klinkt meteen heel gezellig met al die andere zeilers! 07:00 uur vertrekken wordt dan misschien extra moeilijk ;)

• 21 Juli 2015 - 21:54

Rita:

Leuk om zo met jullue mee te varen.Windkracht 7 lijkt me minder prettig,maar nu is het wat rustiger.veel suces met de volgende etappe.
    groetjes

• 21 Juli 2015 - 22:24

Gertjan:

Nieuwe bril?

• 21 Juli 2015 - 22:34

Arjaan:

Hoi, hoi,
    al weer allemaal spannende verhalen, en dan zijn jullie nog niet eens aan de echte grote reis begonnen! Heeft zo'n gezamenlijke reis nu iets weg van het programma "Wij zijn er bijna?"
    Misschien een idee voor een volgend tv programma? In ieder geval is erg genoeg dynamiek lijkt me!
    Drink niet te veel, morgen dus weer fris en vroeg op! Succes!

• 21 Juli 2015 - 23:38

Dorine:

Het klinkt allemaal spannend en leuk! Goede vaart.

• 21 Juli 2015 - 23:58

Elisa:

Nou nu kan de grote reis beginnen! Hoop dat jullie mooie dingen zien en beleven!

• 22 Juli 2015 - 09:29

Fransje:

Ruud, een stralende lach hoor. Ik wens jullie een heel fijne reis, pas goed op elkaar. Hoop een beetje op de hoogte gehouden te worden, val niet overboord hoor denk erom. Liefs van Fransje

• 22 Juli 2015 - 09:45

Caroline:

Goeie reis!

• 22 Juli 2015 - 12:34

Aafke:

Lijkt me nu al gezellig . Heel veel plezier en ik hoop dat jullie veel mooie dingen gaan zien.

• 22 Juli 2015 - 14:29

Peter:

Jullie zijn gelukkig bij de groep, via de eerste hindernis. en hebben via het water mooie huizen gezien.
    veel plezier met de groep, en goede reis.

• 22 Juli 2015 - 14:29

Peter:

veel plezier met de groep, en goede reis.

• 23 Juli 2015 - 09:01

Carola En Pierre:

Jullie hebben de vuurdoop goed doorstaan!
    Nu op naar het echte werk.
    GOEDE REIS en heel veel plezier met de groep.
    Carola en Pierre